Der Desktopclient der Nextclient wurde auf Version 3.5.2 aktualisiert. Die Entwickler beheb 19 Fehler und sorgen so für die Stabilität des Clients.
Nextcloud Desktop Client 3.5.2 Release Notes
- desktop#4569 [stable-3.5] Explicitly ask user for notification authorisation on launch (macOS)
- desktop#4571 [stable-3.5] Fix crash caused by overflow in FinderSyncExtension
- desktop#4583 [stable-3.5] add new fixup workflow from nextcloud org
- desktop#4589 [stable-3.5] Bump up minimum macOS version
- desktop#4592 [stable-3.5] Display chat message inside the OS notification.
- desktop#4595 [stable-3.5] Fix ‚TypeError: Cannot readproperty ‚messageSent‘ of undefined‘.
- desktop#4596 [stable-3.5] Add a transparent background to the send reply button.
- desktop#4605 [stable-3.5] Fix build on macOS versions pre-11 (down to 10.14)
- desktop#4623 [stable-3.5] Ignore Office temp folders on Mac (‚.sb-‚ in folder name).
- desktop#4647 [stable-3.5] Remove assert, it is no longer useful.
- desktop#4658 [stable-3.5] Add contrast to the text/icon of buttons if the server defined color is light.
- desktop#4665 [stable-3.5] fix general section
- desktop#4666 [stable-3.5] Remove tooltip because it is only repeating the label of the link.
- desktop#4668 [stable-3.5] bugfix/share-dialog
- desktop#4676 [stable-3.5] Updating command-rebase.yml workflow from template
- desktop#4680 [stable-3.5] Reply button size should be same as the input field, smaller + text color
- desktop#4692 [stable-3.5] Close call notifications when the call has been joined by the user, or the call has ended
- desktop#4694 [stable-3.5] Increase the call state checking interval to not overload the server
- desktop#4696 [stable-3.5] Ensure the dispatch source only gets deallocated after the dispatch_source_cancel is done, avoiding crashing of the Finder Sync Extension on macOS
Quelle: Releases · nextcloud/desktop · GitHub
Interessiert in verschiedenste IT Themen, schreibe ich in diesem Blog über Software, Hardware, Smart Home, Games und vieles mehr. Ich berichte z.B. über die Installation und Konfiguration von Software als auch von Problemen mit dieser. News sind ebenso spannend, sodass ich auch über Updates, Releases und Neuigkeiten aus der IT berichte. Letztendlich nutze ich Taste-of-IT als eigene Dokumentation und Anlaufstelle bei wiederkehrenden Themen. Ich hoffe ich kann dich ebenso informieren und bei Problemen eine schnelle Lösung anbieten. Wer meinen Aufwand unterstützen möchte, kann gerne eine Tasse oder Pod Kaffe per PayPal spenden – vielen Dank.