Der Hersteller für Business Headsets und Freisprecheinrichtungen hat seine Clientsoftware, Jabra Direct, aktualisiert. Die neue Version vom 15.03.2023 bringt Unterstützung für neue Geräte, neue Funktionen und behebt einige Fehler.
Jabra Direct 6.7.06902 Release Notes
New feature: new supported devices, Jabra Speak2 40, Jabra Speak2 55 and Jabra Speak2 75.
• New feature: option to delete one or more Bluetooth pairings for certain Bluetooth products without the need to do a factory reset*
• Jabra Link 380 and Jabra Link 370 this is done via the Pairing menu in Jabra Direct.
• For Bluetooth devices it is managed via Device Settings.
• Supported devices: Jabra Evolve 65, Jabra Evolve2 65, Jabra Evolve2 75, Jabra Evolve2 85, Jabra Evolve2 buds, Jabra Link 370, Jabra Link 380, Jabra Speak 710, Jabra Speak 750, Jabra Speak2 75
• Updated: minor UI updates to certain device settings.
• Updated: UI flow when configuring an Xpress URL for Jabra PanaCast 50.
• Updated: Zoom softphone plugin for Windows which resolves several minor issues.
• Updated: Zoom softphone plugin for macOS which resolves several minor issues.
• Fixed: Jabra PanaCast 50 in certain remote desktop scenarios is not seen.
• Fixed: Jabra PanaCast 50 in certain scenarios would not connect to ethernet.
• Fixed: Jabra PanaCast 50 WiFi prompt stating “Connection failed. Please try again” despite connection was established.
• Fixed: button visibility issues when deploying a managed package for Jabra PanaCast 50.
• Fixed: if firmware update failed for certain headsets, it would not correctly prompt users the headset was not updated correctly.
• Fixed: several minor UI and text bugs resolved when used with Jabra PanaCast 50.
• Performance and stability improvements
*Using latest firmware with the device is advised.
Quelle: https://www.jabra.com.de/Support/release-notes/release-note-jabra-direct
Interessiert in verschiedenste IT Themen, schreibe ich in diesem Blog über Software, Hardware, Smart Home, Games und vieles mehr. Ich berichte z.B. über die Installation und Konfiguration von Software als auch von Problemen mit dieser. News sind ebenso spannend, sodass ich auch über Updates, Releases und Neuigkeiten aus der IT berichte. Letztendlich nutze ich Taste-of-IT als eigene Dokumentation und Anlaufstelle bei wiederkehrenden Themen. Ich hoffe ich kann dich ebenso informieren und bei Problemen eine schnelle Lösung anbieten. Wer meinen Aufwand unterstützen möchte, kann gerne eine Tasse oder Pod Kaffe per PayPal spenden – vielen Dank.