Der Hersteller für Business Headsets und Freisprecheinrichtungen hat seine Clientsoftware, Jabra Direct, aktualisiert. Die neue Version vom 23.05.2023 bringt Unterstützung für neue Geräte, neue Funktionen und behebt einige Fehler.
Jabra Direct 6.8.13001 Release Notes
New feature: added support for Jabra Evolve2 40 SE
• New feature: option to reset image quality settings for Jabra PanaCast 20 and Jabra PanaCast 50
• New feature: option use certificate-based authentication for Jabra PanaCast 50 connectivity
• Updated: minor UI updates
• Updated: Jabra PanaCast 50 setup wizard
• Fixed: Jabra Direct would become unresponsive in certain setup scenarios with Jabra PanaCast 50 on macOS
• Fixed: Jabra PanaCast 50 may unintended reboot when changing from Ethernet to Wi-Fi and existing device settings
• Fixed: New Microsoft Teams would state “Not ready” under listed softphones
• Fixed: Jabra PanaCast 50 was not recognized in Jabra Xpress when used via remote desktop
• Fixed: Device Access Info pop-up when switching a device to firmware update mode
• Fixed: wrong UI behavior when attempting to connect to a WPA2 Wi-Fi with Jabra PanaCast 50
• Fixed: greyed out Back button if username and password was not entered during Ethernet setup
• Fixed: challenge when using applocker that prevented whitelisting
• Fixed: in certain scenarios Jabra Direct would not prompt with a new firmware update after a new Jabra Direct installation
• Fixed: not able to recover Jabra Engage 50 if locked in firmware update mode
• Fixed: not able to recognize Jabra Engage 40 if locked in firmware update mode
• Performance and stability improvements
Quelle: Release notes for Jabra Direct | Jabra Support
Interessiert in verschiedenste IT Themen, schreibe ich in diesem Blog über Software, Hardware, Smart Home, Games und vieles mehr. Ich berichte z.B. über die Installation und Konfiguration von Software als auch von Problemen mit dieser. News sind ebenso spannend, sodass ich auch über Updates, Releases und Neuigkeiten aus der IT berichte. Letztendlich nutze ich Taste-of-IT als eigene Dokumentation und Anlaufstelle bei wiederkehrenden Themen. Ich hoffe ich kann dich ebenso informieren und bei Problemen eine schnelle Lösung anbieten. Wer meinen Aufwand unterstützen möchte, kann gerne eine Tasse oder Pod Kaffe per PayPal spenden – vielen Dank.